Pages

Monday, November 5, 2012

Past Paster Pastest

Assalamu'alaikum & Greetings.

I found a diary. Well, technically it wasn't a diary, oleh sebab buku ini tidak menyerapkan unsur-unsur privasi & perihal peribadi individu tersebut. And who the heck 'le diary owner was? 



I.
Wa.
Ana.
Saya.
Watashi.


It was 

my diary of both senior years, 2010 & 2011.


Technically, buku ini diwujudkan sebab Anis kennot hidup tanpa membuat vandalisme-paling-pondan (yakni vandalisme dalam katagori tahap amoeba or paramecium...LOL aku ingat lagi nama dorang tau...) sehari (...sesaat?) Jadi, dia perlukan setiap masa yang terluang dengan melukis dan menulis. Apa yang dia lukis & tulis sangat random. 

Okay, apa yang (bagi aku lah...) berjaya membuatkan aku tertarik nak baca:


I can remember clearly what happened on 14th October of 2010. That night, unite us together. LOL. Fellow gegurlzzz from SevenEEE or KAA should be remember that day well. At least. That 2010, aku menjalani pembedahan tulang belakang akibat serangan scoliosis. Aku dapat MC for only 20 days, but I purposely extended the MCs to 3 months. Dan bila mula datang sekolah...I'm sorry to say lah Anis, kau sangat awkwaaaaaaaaaard. Anis memang~ Walaupun aku lepasan PMR, aku dapat banyak tawaran kerja. Termasuklah tawaran kerja part-time diberi cikgu entitled homework. And that was how shits happened. 

Most of the time, saya melukis but I kept complaining "HHHHHHHH TAKDA MASA NAK LUKIS! DIEEEEEED!!!" Complaining and rebelling didn't help me to keep drawing. Cakap pasal lukis, teringat kawan aku seorang ni. Dia suka lukis bintang. Dia lukis dimana-mana dia suka. She practiced drawing it since Form 1 & selalu suruh aku kritik whether bintang dia cukup bucu lah, cukup gemuk lah, cukup tajam lah. Macam macam. Sampai tahun lepas (...tahun ni belum nampak lagi kerja haram dia tuu, hikhik) dia practiced drawing. And above the sample of her masterpiece. JJAAAAAANG~!!!

Berlalunya 2010, bermulanya 2011. TARRRAAAAAA~


Nampak sangat pemalasnya aku ni, only few entries successfully made in 2011.
Dan semua entries langsung tak menarik. Hal ini berlaku kerana sejak 2011, Anis menggunakan buku ini untuk mencatat apa yang perlu. Jadi, apa yang perlu? Eobseo.

Bila belek-belek buku ni, terjumpa alkisah mimpi yang berjaya diabadikan :


Maaflah tulisan macam cacing hidup segan mati pun segan. Hikhik.
But the moral of the story above is jangan tidur lepas 'Asar or sebelum 'Maghrib dan kalau puasa, tak elok tidur lama. Aku pernah cerita kat Saroro, dia gelak wehhh...iCried iBlushing iBbuingBbuing iEHH. Aku cerita pasal lembu naik LRT pun dia gelak gak. Walhal, kejadian itu satu kebenaran yang nyata. LOL.

So far...no diary for this year. Already bought the diary book but never used for once. 
Jadi, aku terapkan sikit-sikit dalam blog, selebihnya simpan dalam hati dan otak, dijadikan makanan untuk para neuron dan kapilari sekalian. 

Oh recently, Kero dihantar kepada tuan asalnya. Oleh sebab dia obesiti dan makan melebihi kuota ditetapkan sekaligus menghakis duit tuannya (...who was technically my sis) jadi dia layak diiringi untuk pulang ke rumahnya. Also, me bought new gomu-gomu red shoe for RM9 only!


Sorry, camera murah jadi tertampaklah kemurahan gambar dia. Murah ke? RM9 only.

Aku kan suka main video game. Tapi oldschool game lah, macam Final Fantasy. LOL aku suka role-playing games so Final Fantasy still daebak in my heart. Suatu hari, aku terjumpa...



Cuts from Final Fantasy Versus XIII 2011 Trailer.
Nak nangis. 

Wassalamu'alaikum & Oyaasumi.