Pages

Saturday, August 6, 2011

Cerita Basi Julia


Happy Ramadhan to all Muslims :)
Saya suka cerita basi di sini. If you don't mind, I would like to start :)
Boleh ?




15th July: MBLAQ's Mona Lisa Comeback on Music Bank


Above: Mona Lisa & You Know It.
I've been missed their comeback because that day was raining heavily and I was so pissed off. I'll support you, MBLAQ ! I'm really one of A+, will support you till you get triumph!


18-21st July: Majlis Ihtifal Institusi Pendidikan Agama Peringkat Kebangsaan


Aku took part dalam salah satu acara which was Kuiz Arab (Menengah Atas), with Farhanah & Syaza (SMAWP). Nak cerita ke ?


No need, kan ? Quick Info:


Venue: SMA Kedah, Alor Setar, Kedah Darul Aman
Overall Champion: Selangor Darul Ehsan
Next Venue: Selangor Darul Ehsan
From KL: SMA Wilayah Persekutuan, SMA Kuala Lumpur, SMK Seri Bintang Utara, SMK Raja Ali
Wins: Kuiz Arab (Menengah Rendah) & Kuiz Ilmu Wahyu (Menengah Rendah)
Lawatan: Muzium Padi & Pekan Rabu


P/S: Pictures, I uploaded later. Cerita Basi lagi ! xD


22nd July: Welcome to Thunder World, Dadoong ~!

Seperti yang diketahui, saya sangat berkenan dengan ini lelaki:
Thunder/Cheon Dung/Park Sang-Hyun


This guy from Korean Boy Band, MBLAQ. Okay, apa yang mebuat aku terbongkar rahsia aku yang aku suka sangat kat dia ni, this guy just adopted a kitten ! TRR, comel killer ! :B
Namanya Dadoong ~ !
Comel tak? Cheon Dung kata kan, Dadoong ni dah macam anak dia dah :') I'm so touched.
Dadoong ni sama umur dengan Siti Mahmud, anak aku !



23rd July: Temasya Sukan SMK Seri Bintang Utara 2011

Nak tau tak, sekolah kitorang memang rasanya paling terakhir buat Sports Day, and as what I expected before, less people came to the event. Tapi, still,  meriah, bukan ?

I was one of the Quarter Master of SMK Seri Bintang, senior member tau. Dah berkhidmat dalam 3 tahun macam tu. Even though aku buat minor je, well, bahagian kecil mampu melengkapi keseluruhan tau! I was the quarter master who in-charge in medals & gifts. Memang best.

Quick Info:
Overall Champion: Green
Olahragawan: Nazmi & Sheng Hao
Olahragawati: Vanessa & Angeline
Atlet Harapan: Vanessa & (One's from Green)

P/S: Pictures, I uploaded later. Cerita Basi lagi ! xD

23rd July: Programme 'Sayang Asramaku'

Di asrama saya, Asrama Kompleks Seri Bintang, Badan Pengawas atau dikenali Jawatankuasa Kepimpinan Pelajar (JKP) telah mengadakan program 'Sayang Asramaku', if I not mistaken, antara main input of the programme is watching film together at hostel on weeks those we forbidden to back home. Oh, ini merupakan salah satu usaha kuat ketua asrama kami, Yang DiPertua Muhammad Arib bin Ismail. Bagilah tepuk kuat kuat sikit kat dia!

Kami lihat movie yang still tayang kat cinema. Kali ni, kami tengok filem lakonan Lisa Surihani & pelakon utama filem 'Kongsi', tau tak nama dia apa ? =='
Sekali Lagi

26th July: Amalina Nordin.

Okay, ini rakan tulang saya:
Nur Amalina Nordin 

Dia ni, superb kedih, macam skull dalam lab yang bergerak berlegar-legar bersama kitorang.
Babe, wish you, Happy Birthday :D Wish you luck for SPM, life & titanium !


28th July: Eksplorasi Sejarah Peringkat SPM Bahagian Zon Pudu & Bangsar 2011

Bayangkan kau terpaksa belajar subjek yang paling ubat tidur & tak suka, sampai berbuih mulut. Aku pernah rasa :') Sorry, tutor, saya tak terlayan anda & anda pasti merasa bosan jumpa orang macam saya :') Biarlah.

Quick Info:
Venue: SM Sains Alam Shah, Cheras, Kuala Lumpur
From SBU: Rahul, Chan Song, Nina, Raihan & Anis
Activity: Skills to ease studying Sejarah
Materials: Modules for Form 4 & 5 Syllabus
Tutors/Facilitators: ASiS Form 5 Students

To my tutor, Encik Amin;
"Truly sorry for making you bored. Here, I'm  trying to apply of whatever you teach me to do so, I apply it in my modules, even those orang lidi, too I did put in my modules. Thank you for giving ideas to do those notes. I really appreciate. I felt a bit guilty for not  using you as my tutor. Kesian, kan kau ? Takpelah, maafkan aku je lah :)"

P/S: There's no pictures for that day, sebab semua laki wehh. Aku ni pompuan, tak malu ke ambil gambar dengan laki yang baru kenal 2 jam yang lalu. Tak ada logika ==' In case any ASiS, who has opened this blog, please kindly inform  to this Encik Amin, okay ? 

29rd July: Bengkel PQS

First time, Bengkel PQS ni diadakan, khususnya pasal cara menjawab kertas subjek PQS (stands for: Pendidikan Al-Qur'an & As-Sunnah). Sukalah juga, nak jawab PQS tanpa ragu dah. OH, taksuka nya, kesalah yang paling dibenci pemeriksa semuanya ada kat aku yang innocent ni, as for example: conteng exam paper, karangan meleret, two-in-one and sorta sorta. 

Oh, pada hari itu juga, first time kami melihat MV KPop ramai-ramai satu kelas bersama-sama, inclluding boys of course.

"Wehh, kenapa kita mesti tengok semua ni?" - Khalis


2PM - Hands Up



"Khalis, kita terpaksa ikut golongan majoriti..." - Coya
Yes, Hallyu is roaring from East !



31st July: Programme 'Sayang Asramaku'

Di asrama saya, Asrama Kompleks Seri Bintang, Badan Pengawas atau dikenali Jawatankuasa Kepimpinan Pelajar (JKP) telah mengadakan program 'Sayang Asramaku', if I not mistaken, antara main input of the programme is watching film together at hostel on weeks those we forbidden to back home. Oh, ini merupakan salah satu usaha kuat ketua asrama kami, Yang DiPertua Muhammad Arib bin Ismail. Bagilah tepuk kuat kuat sikit kat dia!

Kami lihat movie yang still tayang kat cinema. Kali ni, kami tengok filem lakonan Remi Ishak & Tiz Zaqyah. Alah, macam tak tau citer apa lagi yang ada dorang :)

Nur Kasih The Movie



1st August: Ramadhan Al-Mubarak

"People can change, but if there has a strong will to do it so..."
- Anis

Happy Ramadhan !
Let's forgive others' faults & start every days with everything nice. 
Just let's forget this for awhile:


Something I got from TUMBLR about Ramadhan:





1st August: Farah Shafe'e.

Okay, ini counselor saya:
On your right: Farah Amalina Mohd Shafe'e 



Dia ni memang paling baik, nakal & suka buat benda comel. First time tengok, cam budak tak banyak cakap, ye lah, geng ngan bebudak pendiam, mana aku nak campur lah kan ? Once I got to know about a year ago, baru aku tau, mulut dia, unstoppable ! YEAAAH ~ !


Good listener, tanpa gagal. Every her advices, memang wajib ada unsur Islamik such as: ayat-ayat suci Al-Qur'an, Hadis-hadis Nabi Muhammad, nasihat daripada orang-orang tua, and what can I say, daripada mulut dia semua benda baik. I can promise that.


Happy Birthday, lipids !




Just Like That, Bye ~ !