Pages

Wednesday, October 9, 2013

Make

Assalamu'alaikum & hai.

Let's make memories together!

Even though...
                                                   baru in pre-u level,
                                                   forever sombong,
                                                  malas selamanya,
                                    a shut-in,

I've been making memories with guys there.
Seronok jugaklah, ahahhahah. Dorang banyak kali ajak aku keluar dari gua, every time, dorang ajak, I was like...



...but, miraculously, many times aku refused and many times aku paksa diri aku keluar. 


Aku ni forever shut-in, meaning that, asyik terperap dalam bilik. But, ironically, I do communicate and interact with others. Aku boleh jadi extremely peramah and banyak mulut, at some point. But, itu jarang berlaku, since if it happens, itu satu keajaiban yang besar, okay. Tahniahlah, kalau anda berpeluang menyaksikannya. 

These guys panggil aku mak, for many unknown reasons ahhahaha and what's more sampai sekarang dorang asyik tanya "who the hell is our dad, sebenarnya?!". Padahal, dorang yang labelkan aku mak dorang. Even in public, everywhere, "MAAAAAAAAK!" Itu sebenarnya dorang panggil aku, ahahahah. Dengan rumets ni, macam-macam sebenarnya aktiviti kitorang, contohnya: Masak-masak with ricecooker, Korean games (siapa kalah, boleh pergi kiosk...biasanya aku yang kalah), Fanmeeting (since satu bilik hard-core korea fans), Group study, Sapu lantai 360 degree (bergossips sambil baring ahahahah), Movies on (almost every, kalau rajin) nights and more.

Pastu belajar buat origami, Mia-kun yang ajar sebab dia memang pro bab arts and stuffs. Menu wajib kitorang ofc lah Makcik. Selalu gak buat deliveries, since memang semua serious shit malas nak keluar. Kalau bosan sangat dengan hidup, kitorang hang out, only for buying foods even though dompet dah shrunk habis ahhahah. Favorite meals dorang memang selamanya, Subway and Chatime. 


Then, dorang berjaya pujuk aku keluar for participating in an event, 'Hisbah's Day'. Tolonglah, aku memang tak pernah terniat nak pergi, at first. Then, satu hari, the hisbah community requested for fund, so aku bagi je lah. Then, dorang ticked my name, and it seemed like aku would be attended the event and I did ahhahahahah. Kalau tak kerana ayam and unlimited supply of nasi goreng, memang aku tak datang. Tapi, best lah sebenarnya. Dapat sembang and cam-whoring with these guys till the end. Then, masuk bilik, sambung Running Man. Padahal, rasanya esoknya kelas will be at 8. Bagus sangat, kitorang ni ahahahah.


Then, another event aku kinda feeling of being forced to go ahahahaha, "Annual Grand Dinner for Econs 13/14" Tak pernah terfikir pun nak pergi weh, once in a lifetime. And then, Mia ajak kitorang volunteered for decoration and memang taklah, everything buat last-minute, but origami, balloons and stuffs, aku redha je dengan apa yang jadi. Seronok? Uhmmm yeah. Aku pakai forever jubah, and guess what, jubah aku berlubang. Then, luckily, we had Sarah or friendly-known Saroro, dia jahitkan. Cantiklah pulak, dia jahit. Okay, Sarah, kau dah boleh bangga sekarang.


Last day of exam on 7th October. These guys are my classmates, since the first day we met there.
Classmates till the last semester, mana tak rapat weh. Kitorang memang suka sangat cam-whoring, wherever we go, harus diambil gambar. That's why "we are making memories together"




So, sekarang cuti has started.
A gap before entering the Kuliyyah. Kiranya aku ni, back to be structurally unemployed or more to be a discouraged worker. Aku takde motivasi nak bekerja ahahahaha and just wanna spend my life on this lappy, writing the story that I've been working on it since I was 14. Lama, kan? Takda ending lagi, climax pun tak nampak lagi. But, aku still tak give up on it. Ahahahhaha, tapi kerja give up gak. And what's more, kena amik MUET, the scholarship, driving issue and the reset-button on my back. Banyak isu sebenarnya dalam hidup aku ni. Tapi, relax je weh. No need to rush, this life. Enjoy every moment of it, masam manis, everything. So, let's make memories together!


Wasslamu'alaikum


P/S:
SPM '13 candidates, goodluck! And those yang dah habis finals and PMR, sila nikmati cuti anda.