Pages

Friday, May 27, 2011

Diagnostic 2011

Life is ain't suck !
Life is always great, great, great, because it always has prefect UP & DOWN moments :)

*in Malay mode*


Sepanjang Diagnostik or Mid-Term Exams for From Five 2011 berlaku, well, as for it seems the exams were never been exams to me. Sebab ?

AKU TAK BELAJAR, TAHU TAK ?!

Nak nangis? Taklah, sedih je.
Sebab apa aku tak belajar? Banyak. Most of them adalah kerja !

LA LA LA LAAA !
KERJA, KERJA !
- Meet Uncle Hussein (Kerja, Kerja)

Memang tak boleh banyak lagi lah kerja, tapi aku buat gak walaupun mulut mmg tak lucut daripada merungut ==' Sedih bila tengok result, macam taik walaupun ada yang bukan macam taik. Tapi apa aku kesah...taik, taiklah ! =='

1. Anugerah Seri Asrama Terbilang.
Apa kaitan aku yang pemalas ini patut menyumbang pada asrama aku yang terlibat dalam competition ni? Yes, I am one of AKSB-ians-proud-to-be! Tak salah, kan?

AKSB, stands for Asrama Kompleks Seri Bintang, kepunyaan SMK Seri Bintang Utara, okay? Dan aku stay kat situ almost 4 years, even though now is the last year aku stay kat sana, never mind. Mission aku dalam participation untuk membantu AKSB ni, aku kena buat mural. Alah, satu dinding je. Yelah kau, satu dinding! Kena siapkan satu hari eh! Aku balik-balik dari sekolah, cikgu tangkap dan aku diminta untuk buat mural. Takpe, aku tolong, even though esok exam diagnostik. 

Nevermind, untuk cikgu...
- Anis

So, let's usha gambar penglibatan aku dalam pemprosesan mural :)
Malam-malam sanggup habiskan tau! Dah lah kekurangan cahaya matahari, so fotosntesis dalam mata kami tak lancar, sebab tuu tak nampak sangat xD Btw, siap kena perli tau, tak belajar sebab exam ! *Amik kau !
Dah kena cat satu badan dari petang sampai malam pun kena lagi, takpe, kami sanggup =='
Puan Aslinda, cikgu yang berjaya tarik aku :) 
Ni makcik Labi-Labi, pembatak makhluk yang tak hidup di tepi dia tuu !
Ni Ziem, dia pun join tolong cat :)
Ni pengecat utama kami: Fiza & Farhana :) Thanks guys for painting !
Sedang buat outline yang amat payah sangat !
Bukan aku je buat pengorbanan dalam mencantikkan AKSB, demi ASAT, ramai lagi kekanak riang dan tak riang turut membantu :D Okay, these pics below show the proves they sacrified their time & energy for AKSB & pics of AKSB after the transformation-art-touch :)
Membaluti Dewan Makan Asrama Kompleks Seri Bintang !
Pintu depan nak masuk Dewan Makan ni, korang dah boleh zoom dah !
Disiapkan dalam masa yang sangat superb singkat dan disiapkan oleh orang yang sama. Bayangkan :0
Court belakang AKSB yang dah ditambah kepala & kaki katil yang dicat , juga pondok-pondok pun dicat. Dan garisan kat court tuu dibarukan warna cat supaya tak pudar :D
Lukisan oleh Salam & Abang Nasrul (05-09) , pun dibarukan catnya supaya tak pudar :)
Bila korang tengok depan-depan memang terasa korang kat pantai ! Serius, tak tipu !
Pentas yang belum sepenuhnya dihias. Tapi kekal anggun, kan ?
Taman Botani AKSB yang diperbesih & dicantikkan !
Fail-fail yang telah tersusun rapi & lengkap tau isinya !
Budak-budak berusaha untuk menyiapkan misi yang diberi! Fighting !
Mural keris & spiral belakang tuu hasil karya suami Puan Aslinda. Dan mereka, budak-budak ni, tugas dorang touch-up balik. Dan colour itu background tuu !
Hanya mampu tengok hasil tangan mereka yang menghias Taman Kaca AKSB ini.  Penat tau !
(Macamlah aku buat ==')
Yes, definitely,
WE  L O V E  AKSB !
2. Class Layout & Photography - 5 Solihin 2011

Kerja ni paling best killer ! Sebab time ni laa, kelas kami unite sesatunya dan everybody happy and enjoy each moments we had together :)

So, I am the one who did the layout and edit the everything. Ziem was the one who was our loyal photographer, with her right hand grabbing DSLR. So, everyone took parts as models :)

So far, I'm quite satisfied with the layout even though memang nampak kabut. Ingat aku peduli la kan ==' Ada orang tu taknak pun tolong buat layout, kononnya malu nak tunjuk bakat ==' Kalau macam tuu, macam mana otak nak berkembang, porrachitto ! Bengang aku ! Tapi takpe, benda dah lepas, mari sesama rakyat Malaysia sekalian kita lupakan yang pahit dan telan reramai yang manis :)

So, I would to show off some pics of them :)
Haha, posing dengan motor ! :)
Sempat gak yang kat belakang tuh ! :) Eh, photo courtesy by Kamarul .
Perasmian bangunan baru, haha :D
Kami dalam kotak-kotak :)
Perhatikan Khaty :3 Hyper killer ! xD
Perhatikan Fikri :3 Peluk tiang ! xD

Still senyum, walaupun terasa gayat sikit :)
Please, jangan stop perhatikan Khaty. Dia suka candid ! ;D
Photo courtesy by Kamarul :)
Jangan ingat Arib tak rempit wehh xD
This time paling best ! Semua suka camera tau :) Oh, btw, daun kering tuu bukan classmate kitorang, just watak tambahan yang Khalis undang tetibe =='
Cinta gadis skoliosis terhadap encik tulang, begitu mendalam :)
3. Rumaithah - Dorm 4 Paras 2 (Aspuri : AKSB)

Setelah bertahun-tahun (actually, 3 tahun je) aku duduk floor one, akhirnya, pada tahun ini, 2011, aku pindah ke Dorm 4 Paras 2, Rumaithah ! 

Kau suka ke dorm kau sekarang ini?
- Anith (Januari, 2011)

Sejujurnya, tak. Tapi itu jawapan Januari 2011. Jawapan untuk sekarang ialah, YA !
Kenapa tukar jawapan? Taklah. It's normal, I think. Aku mamang kena ambil masa dalam half a year untuk adapt myself in a new place. Tak normal ke macam tuu ?

Dorang best, bising sangat & terlalu kanak-kanak ! Sebab yang paling senior cuma ada 3 orang, dua From 5 & seorang Form 4. Payah kan ? Yang lain semuanya kanak-kanak riang yang hampir keseluruhannya budak Form 2. Bayangkan, tiap-tiap hari ada je dorang nak cakap pasal apa-apa, tak kesah lah pasal apa, yang penting, aku rasa, benda tuu buat dorang sentiasa gembira sebab jarang tengok dorang sedih :D

Eh, tapi kan, ever since one day satu peristiwa berlaku, kat dorm aku tuu ada masalah teknikal laa pulak, yang akan mencacatkan kecantikan dorm aku yang memang secara harfiah dah cun habis punya! So, demi tutup keaiban cacat dorm tuu, kami bergotong-royong dalam dorm, kami kemas dorm secara jemaah! Semua terlibat, tiada yang terlepas walaupun seinchi pun! Sebab bila dorang berani buat, habis kena dengan Arina nanti, padan muka ! (aku yang jadi kaki retort nanti xD)

Let's see the changes in my beloved dorm, Rumaithah :)
Haha, dalam loker ku, macam ni lah :3
Duty Roster temporary.
"Bahasa Jiwa Bangsa", ingat sampai mati. Tengok! Nama-nama budak dorm disangkut macam tuu !
Rak buatan Rumaithah tau ! Tuu pun baju kitorang tau ! Ni Photo Corner kami. Comel tak ?
Ni tempat yang paling banyak bintang walaupun hujan ke kilat ke ribut melanda :)
Memandangkan tema dorm ialah kedai pakaian kanak-kanak & bayi, jadi, ABC satu set ada. Nak belajar tak ABC lagi ? Jom !
Calendar dorm kami. Akan ditukar every month bertukar musim :) Sistematik killer ! Kalau ada event dalam month tuu, contoh birthday ke apa kan, just tampal sticker kat date tuu :D
Ada permainan gak tau ! Budak-budak dorm lain selalu datang, then main permainan kitorang :D
Dorm kitorang juga merupakan pembekal teddy bear & patung utama di Floor 2. Cakap je, nak saiz macam mana, kitorang tunjukkan kat korang !
Tapi, point yang nak cakap ni, kami dah menang dua kali tau Dorm ter-cun ! Bila pegang je piala ni, mesti kitorang dapat pegang lama-lama, sebab takde pengawas nak hamik balik piala ni bila dah sampai expired date piala tuu kat tangan kitorang =='
So, macam tu je :)
Memang banyak kerja yang menghalang aku exam & segala bagai. Banyak gak event yang aku tak suka, macam ice breaking & sorta sorta lagi, gaduh dengan orang lagi, memang emosi betul la time jawab exams. And as the result, result Diagnostik aku pun emosi lah dengan aku ! Apa yang aku perlu buat, percaya pada kemampuan, kelebihan & apa yang ada pada diri kita & never think of giving up on something. FIGHTING !

Currently, aku ada gred E, YAAAAY ! First time dapat tau ! Then aku dapat C+, tapi untuk subjek tuu, kira macam penigkatan yang patut dibanggakan okay? Yang lain, B dan A. Insya-Allah, setakat ni takde yang Fail/Gagal, aku bersyukur. Alhamdulillah.

4. Next trip in 2-weeks-holiday
Penuh schedule mak cik ni. Nak disebut semua, malu nak cakap. Tapi, kesimpulannya, no hangout lah eh this time. Sorry lah, mak cik tak muda macam kamu. Listen up !

Sabtu ;
 Supposed pegi rumah Khaty tapi no transport ==' So, ikut mak pergi Jalan TAR
Ahad ;
Balik Johor :)

Minggu Satu.

Isnin ;
Di kampung, Johor 
Selasa ;
Balik KL :D
Rabu ; 
Add Class - English
Khamis ;
Add Class - Add Maths
Jumaat ;
Add Classes ; Bio & Physics
Sabtu ; 
Hangout dengan parents/siblings
Ahad ;
Homework & projects

Minggu Dua.

Isnin - Jumaat ;
Self-study & Self-exams
Sabtu ;
Shopping barang hostel
Ahad ;
Packing barang - Balik AKSB

That's all. Busy. Kepala tengah sebok loading =='
Yang penting:

Lastly, from me, have a taste from a good song with awesome meanings behind the song.
Let's taste it !

Park Jung Min (SS501) - Not Alone