Pages

Friday, May 18, 2012

As She Said...

Assalamualaikum & Greetings (:
I should post this yesterday, but just postponed it accidentally on purpose.
Biarlah bagi aku buat apa aku nak, kacau daun ketum betul ="=
Today is already 18th of May, and I still let the forms in blank. Actually I did fill the forms, but just let them incomplete because I was blank at that time. 

Hah, mak nak cerita sikit.
Semalam (17th of May - Thursday), I went to several places. Tipu je lah, aku pergi dua tempat je. Spotted venue was absolutely Berjaya Time Square. Meh, mak habak mai pasai semalam (:

First, I went picking her up from her house. Suka hati aku panggil dia 'her', padahal ada nama. Okay lah, namanya Nur 'Aliah Najla Abdullah. Well, technically the one who picked Najla was my sister. She helped us a lot, she dropped us in front of KLCC.

Okay, kenapa KLCC, instead of Berjaya Time Square?
Mak ada misi kat situ, jadi posnek sekejap, went there for delivering something for someone(?). Sampai sampai je, beli barang dulu, then baru deliver kepada orang yang dikehendaki yang sedang bekerja di situ. We were in rushing at that time, so nak tunggu orang tu sampai memang macam forever kempunan pergi BTS kan. So I just passed it to his friends. So, mission completed !

Then, we went to KLCC railway train station.
From there, dah start pening. Which one yang heading to Monorail train? Nan chonmal mollagaesseo ! Honto ni shirimasen ! Nasibaik ada Najla with me, so she suggested us to take a train heading to Dang Wangi Putra-LRT Station, jadi senang nak bertukar pergi ke Monorail Station where it is Bukit Nanas Monorail Station. Betul, aku tak tau!

So, sesiapa yang tak tahu, please download peta bawah ini:

Then, takde lah sesat macam aku kena hari tu. Stuck in UKM Komuter Station.
TROLLOOOOOOOOOOOOL !

So then, we were heading to BTS !
Yang peliknya, dua (Nor Aziemah Razip & Nur Raihan Ahmad) lagi kawan kami tak pernah buat call (actually, Aan ada buat. but, then dia senyap dalam jangka masa beruang kutub berhibernasi). We thought that they were already forgot bout us who were struggling went BTS. Sampai sana, terus masuk tandas, fixed our make-up. Act, aku sorang je dok bersolek. Almaklumlah, jadi plastik sebentar, masalah kah? Mehhe >< Dorang tau tau je kitorang dah sampai, so Aziemah called us. Pffts

Jumpa dorang terus pergi makan! Kami membaham di BTS Food Court. So, what did us eat:
 Aku & Aziemah makan Ramen Kimchi, a Korean traditional food. Sekali pandang macam Maggi biasa yang kita buat time kebuluran kan, tapi rasa dia far from what you expected. Rasa Ramen lah, of course, habis nak suruh aku deskripsikan ? Tak payah, nanti korang tak faham. Well, kimchi itu sayur. Sayur yang diperap dengan rempah istimewa, resepi asli rakyat Korea di sana. Rasanya masam...sangat. I don't like kimchi, that's my opinion (:
 Above is Chinese traditional food, bought by Aan.
Rasanya & nama kelahiran menu ini, kena tanya cik puan punya badan, sebab setiap organ penghadaman dia ada peluang keemasan merasaai setiap keenakan abadi yang terdapat dalam makanan China ni. Muka Aan pun macam cina juga (: Takde kaitan & merepek, aku tau. Sorry. Nanti try lah, eh!
Najla makan makanan jepun. Namanya, Bentou Spicy Chicken, another Japanese traditional food. Bentou dalam bahasa Melayu, bermaksud bekal makanan. That's why Japanese food set above is prepared in a bentou. Ayam tuu memang sangat pedas. Bagi sesiapa yang suka pedas, dorang watlek watpeace watbudu je. However, bagi yang tak suka, sediakan air sejuk atau gula gula. 

Harga bagi setiap makanan di atas, sangat dirahsiakan daripada pengetahuan awam.
Kenapa ? Sebab aku lupa & resit probably had been thrown away into a dustbin...maybe. Kitorang makan makanan tradisional Asia Timur kut! Makanan Melayu taknak makan pulak. Well, actually, di rumah dah selalu terhidang masakan Melayu, why not we try some new things ? That's how human changes and moves on in their life (:




Then, sebenarnya kami buat langkah kurang bijak.
Makan dulu, lepas tu main BTS Indoor Theme Park. Memang bijak. Sure, lepas ni muntah pink.

Najla taknak masuk, sampai kitorang tiga (Aku, Aziemah & Aan - WOW, FANTASTIC BABIES! TRIPLE A WOOOO~!) merajuk pergi ke theme park bersama, while Najla at that time went shopping by herself. I wasn't that surprise, dia boleh berdikari, boleh hidup berseorangan, berani, bergembira berseorangan, because she is Nur 'Aliah Najla Abdullah. Tak kenal ? Well, kenal kenal lah.

Aku, Aziemah & Aan masuk dengan berjaya (: Aku & Aan dapat free ticket for adults, and Aziemah had to buy for herself, if not mistaken it was RM32.00. So, as we stepped in, kama kena pakai gelang ini:
Macam kitorang robot or clone lah, living with bar codes. Kena scan dulu barcode di gelang baru sah dimasuki ke dalam. Cakap macam kitorang ni product kilang pulak kan...

Barang berharga kena simpan dalam loker yang disediakan.
You know, loker pun kena guna token. Token pun kena guna duit, nak beli. Dah bayar tiket, still kena bayar for something we called tokens. Whatever. Kami main 3 benda je kat sana. Aku & Aziemah sampai yang ke-tiga, betul dah tak larat. Macam separuh mati main, walaupun baru 3 benda je der. Ayam betul. Aan je berani & masih bertahan, tu pun dia nak main Izzy Dizzy, yang kereta berpusing pusing. Aku dah metong awal, Aziemah dah muntah pink. So, Aan menang~ Wanita paling kuat ><

 Atas ni, namanya DNA MIXING. Aku nak bakar je benda ni.
Tunggang terbalik, macam kena ayam kena panggang. Aku tutup mata, taknak aku tengok kang aku muntah pelangi, siapa nak lap ?! Aan jerit dalam diam, Aziemah jerit secara terbuka. Sepanjang game tu, aku memang berdoa cepat cepat lah habis benda ni. Habis main, semua jalan macam zombie retarded, kepala pening, so rest sekejap. Time tuu, aku rasa nak muntah pelangi nyan nyan cat.

After main semua benda, kami menunaikan kewajipan ke atas setiap Muslimin & Muslimah, iaitu Solat Zohor (: Lepas tuu, ingat nak sambung main, kali ni nak main yang untuk kanak-kanak. Tapi, Aziemah nak beli something kat kedai K-Pop, while Najla pula nak main bowling. So, kami bertiga (Aziemah, Aku & Aan) pergi ke Kedai K-Pop, on fifth floor. Do visit there (: 

Then, lastly, we were together went to Tutti Fruiti, where is located on fifth floor too.
Aan was craving for it, that was the reason we went there (: 
Chocolate (Aku), Strawberry (Aan) & Mixed flavors (Aziemah)

Semua sedap, tak rugi bayar mahal-mahal sebab confirmed delicious & sedapilicious~ 
Then, Najla datang, just done with her bowling. Nasibaik sempat dia merasa kan, syukuuur~ Then, kami bergambar sakan di sini, wooooo~

From left: Aziemah, Aku, Aan & Najla









 

 This is so me, busy texting kakak ><
Actually they are so many pictures of us yesterday, but I post here some of them (:

Before I went back home with my sister, I captured a photo with Najla to keep it as an everlasting memory in my life.

 
Meet this awesome girl named Najla, WEEHOOOOO~!

Hangout kali ini sangat istimewa, sebab that was first Aziemah's hangout with friends! YAAAAAAAAAAAAAY~! Biar kami yang merasmikan hari Aziemah bersuka ria dengan kawan-kawannya ~ Tengok, dia sangat gembira:


Sampai tanggal kaca matanya. Eh, wait, that Aan's! Sorry, my bad. Mehhe ><
To prove her, that we really appreciate her, we all changed our DP on FB with our picture with her. As she said...


So, that's all from me, thank you.
Wassalamualaikum & enjoy your upcoming days (:

P/S:
Aziemah, 
WE ALL DO LOVE YOU