Pages

Tuesday, January 21, 2014

Pulanglah


Assalamu'alaikum & Hei.
Playlist aku sekarang lain macam lagu-lagu dia. Oh wait. Jung Jun Young's voice, omg---aku definitely akan dengar no matter what genres, sebab aku suka suara dia, i just cant. Even though dia nyanyi ballad which is the genre I kinda dislike, the hell I care, mesti kena dengar juga! Okay, then, this is the last week of holiday before returning to the university, but this time, as degree student. Aku rasa aku dah ada kut semua benda nak ke sana, cuma perlu cari dan kumpulkan semua, start packing and be freaking prepared mentally and physically, ugh



Kan Beni dah keluar mengembara, and so Tamtam, jadi tinggal lah empat kittens. Ahhaha corak macam warga lembu Sentul tapi kekucingan lah, does this description help you? Dulu aku sit like a boss, with cat around me. Sekarang? A cat maid. A cat babysit. Geram gegurl tau. Habis havoc satu rumah, haaaish.


Aku ingat nak kembali rajinkan diri melukis these five dudes. So, I came up with this, but no outlining with black ink. Like seriously, ain't nobody got time for that. For no reason, aku just malas. Aku prefer lukis with my precious pilot polka-dots mechanical pencil. Instead of lukis at first with pencil then outline guna black ink, better aku start off terus dengan black ink, daripada awal. Sebab, bila aku lukis pencil then outline dengan pen so that boleh jadi kononnya kemas dan chun, the moment aku tengah outlining mesti aku ada buat onar yang mengakibatkan lukisan tu jadi lebih teruk. Lukisan aku dah lah tak berapa sangat, kalau dah banyak onar aku buat terhadapnya, lagi buruk, hideous gilaaah ah. Kan?


I went to Kaison at KL Festival City Mall, somewhere kat KL, minggu lepas. Aku jumpa secawan panda ahhhahaha aku bukan addict sangat kat panda. I just couldnt handle it, bro. For only RM10, dalam kotak tu ada secawan panda, with straw and lid, supposed ada heat resistant cup holder tuu sekali but tercicir mana entah. Then, tetiba rasa nak giveaway benda ni as birthday gift. Tapi, rn my financial health got worsen and shit just got real, bro. This is real sad story, bro. Takpe, rezeki ada di mana-mana, ahhhaha.


JJAAAAAAAAAANG~!
Kalau tak cuti kan, aku rajin inai, licin, halus, kilatkan kuku aku. Bila dah start cuti, patutnya guna masa lebih lapang ni dengan benda sebegitu rupa. Namun begitu, I didn't really get time to do such things. Pelik, tak? Time study, ada masa buat benda sia-sia. Time cuti, busy memanjang dengan benda yang aku pun lupa apa. Inai yang digunakan ni tak berapa best sangat sebab dia macam tak lawa ahhahaha and ditambah lagi dengan skil inai aku yang macam apa. Aku kan forever noob sikit. Orang ingat aku boleh lukis, aku boleh inai lukis bagai. But, to be frank, I'm not. How unfortunate, but that's the reality. Habis semua jari aku, inai everywhere. Failed.


Ini lah cerita yang aku nak saved for the last, in the previous post but I accidentally forgot on purpose. Aku diupah lukis atas tote bag, using Artline 750. Susah, bagi orang tak kreatif macam aku. What to expect, bro? Aku memang focus habis dalam accounting, economic stuffs and yeah aku dah give up like 81% on arts or anything related to art. Then, one day, kawan requested smth like this and I was like wutt. At first, macam tak nak, sebab takut sangat I mean that was a really big deal, bro, I tell ye. Then, somehow, I finally pulled them off. Aku buat tiga je, sebab takut. Takde nak brag on sangat pasal benda ni, sebab aku just got inspired by web artists. Sobbs. Kalau aku kreatif, mesti aku boleh nangis dengan hasil sendiri.

That's all. Aku nak berkabung dan meratapi saat-saat aku di sini. Sobbs.
Wassalamu'alaikum.



P/S:
Aku memahami Jang Geun Suk ni pelik sikit; daripada mata ke muka ke rambut ke fashion ke sexuality ke segala pasal dia. Pelik tapi tak boleh taknak suka dia, sebab dia ada macam apa eh, karisma? Ah...wth with charisma seriously, Anis? Anyway, aku still suka dia no matter ramai tak berapa dengan dia. 

PP/S:
Most of the time the title of the post doesn't relate to the content, but it is related to my life: (either) past, present, future.