Pages

Wednesday, June 18, 2014

Shounen

My life, in short:


Assalamu'alaikum & Hi !


Baru terfikir nak, like, stop posting shit on blog, like, for months or forever, but I can't.
I even bought a somekinda diary for myself but semua baca diari tu. The heck with that diary. My life basically tiada privasi, therefore there's no secret to be kept btw. Look now. Whatever.


Don't omg me. I know right. Wow, Anis, like, at last, keluar dari gua dia yang fana tu. Ma syaa Allah sister! Futsal, horseback riding, and archery, ahhaha had so much fun sebab buat dengan dearest gegurlz sekalianz. But then, tetiba Mia was like, "Kenapa this sem macam kita actually tak buat apa-apa? Rasa macam worthless je..." Well, kita actually did so many damn things, we had fun. Namun begitu, perasaan itu diremukkan dengan rintihan tiap-tiap hari kena meredah jalan nun jauh di sana nak ke kelas. Like, tiap-tiap hari bebel benda yang sama, "Apahal jauh gila kelas weh? Bila nak sampai sebenarnya? Weh, apahal kita tengah jalan lagi ni..." So...yeah.


(Weh aku dah malas nak fair-and-lovely ke garnier muka aku. Dah memang gambar macam tu. Period.) Oh yeah. Credits to Saroro & Rewro.  Oh, Sarah kan, siap ingat anniversary for roommates. I was like, omg apahal kau ni comel sangat. I mean, seriously, aku jarang jumpa kawan macam ni. Like, little things dia akan noticed and ingat, then dia akan ingatkan kita. Baguslah, aku suka. Sebab dia macam total opposite of me, but then dia pelik juga macam aku well. Haappy 2nd anniversary!  Then, previous 27th May, it was Hana's birthday. Ahhaha dia bagi kitorang yang Decemberians ni baju exo. So, kitorang buat surprise sikit. Best gak, dapat pizza. Huehuehue


'tiramisu friendship' tu nama group class of 2012, 925 aku dulu. Kenapa tiramisu? Sebab Nana selalu tapau kitorang tiramisu, kek batik, well macam-macam makanan untuk kitaorang. So...yeah. Ahhaha ingat, like, forever classmates. But though kitorang lain courses, or separated classes, kitorang still under the same kuliyyah. So, takdelah nak rasa kesuk hati ke apa, muka, like, tiap-tiap hari nampak. So, lek ah. And then, haritu ingat nak makan ramai-ramai, lepas exam...kut? But then, datang, like, lima je. Lepak kat, like, all-time favorite cafe, the Bookerz. Oh, biasanya, kitorang trio: Farah, Ika, dan aku. Semua kelas kitorang sama. Tapi, Idk but I guess, short sem, separated. Aku je lah, kena hidup nomad. Boss aku kata "Takpelah kau independent sikit je lah" Sobbs. Tapi P.A. dia, Ika dah jamin yang long sem, kita akan bersua, huahhaha. Orang semua, like, "Bila sebenarnya korang nak separate ni?" Forever. Period. Aku jarang cam whoring dengan dorang idkew. Credits to Boss, Ikea dan Wa, aku sekarang rajin gak tengok English shows, dah jarang Korea. 


Hidup sebagai seorang pelajar yang masih single dan a fangirl.
Typical messy bachelor's bed, unread books, messy table, yes itu aku sepanjang study week. Kalau bukan study week, takde pun macam ni. Tapi, nampak je busy, but no, busy keluarkan air mata tengok dramas. Sad (single) life, indeed. Ada je invited for hangouts but ain't nobody got time for that, said ego. 


The photo above describes my two weeks holiday. Okay, fine. I just started reading John Green's The Fault in Our Stars knowing there will be a movie that will be released maybe this year, but still reading it. Tapi, tak lama, reading book is not my thing, so baru berapa helai of pages, aku selak, dah menguap. So...yes. Japanese cuisine! Yes, yes! Credits to kawan sekalian, I learnt eating so many kinds of Japanese food. Tapi, paling senang nak dapat Onigiri and shushi. Pastu, minggu lepas, aku ajar mak aku makan sushi aaaand she likes it! So kat rumah pun boleh makan sushi gak, since dah ada geng, high five, mak! I thought kat rumah nak habiskan dramas or movies, ahhaha tak payahlah Anis. Aku banyak spent my glorious yet scarce time with so many useless things, like, day dreaming and leveling being noob all the time, I mean, c'mon Anis, grow up. Taknak lah, tak jadi nak grow up. Oh, I'm doing house chores too, tapi biasalah dengan kemalasan yang dah forever attached to me, macam mana lah nak excellent kan. Oh, kan aku ni noob, even game yang simple like 2048 pun aku kennot menang, I mean, c'mon Anis, simple je. Oh, I didn't stop drawing YET. I don't do commission or fanart or anything. Aku cuma lukis untuk sorang je, Sakinah namanya, for her birthday even though dia tak mintak ahhahaha. I'm currently working on a story, still writing and do some drawings but entahlah. Dah ada ending pun! Oh, I watched Maleficent! Maleval, I ship it!


Sweethearts of all my life-time.
I have four black-white socks at home and, a trio at mahallah. I don't find any shounen or seinen, or josei that worth to be watched or read. But, for now, I read Magi, Kuroshitsuji, and Yowapeda. And I'm waiting for the next season of Nana, Free!, Magi, and Psycho-Pass.  

Tuntasnya, this is me (during the holiday and like, most of the time):

Wassalamu'alaikum.

P/S:
Watch'em: Alice's Thorns, Maleficent, Sherlock